Saturday 24 March 2012

Mampu Ke Aku Jadi Kawan Yang Baik?


Hai readers ! sorry sebab jarang update ==' hari nie nak cakap tentang kawan ! tengok 'title' di atas. Apa definisi kawan bagi korang?

Ok, pada pandangan wanie, kawan yang baik dan ikhlas ialah kawan yang sanggup bersama-sama dengan kita waktu susah dan waktu kita sakit . . betul kan? bila time senang, semua nak kawan dengan kita . . (it's my opinion) !

Apa yang diperlukan untuk menjadi kawan yang baik? kita mestilah baik dengan orang tu, then, bila orang tu ada masalah, die nak share problem die dengan kita, itulah yang di panggil kawan ! bila kita ade masalah, kita share problem kita dengan dia pulak . . itu lah kawan yang sejati ^^' jangan kita simpan problem tu sorang-sorang . . . sebab masalah nie, bila kita simpan sorang-sorang, buat sakit diri jew . . .

Ok, semua orang ada masalah, wanie pun ade masalah, jadi kita perlukan seseorang untuk mendengar our problems ! effectnya, we can feel much better :)


Wanie cuma rase, mampu ke wanie jadi kawan yang baik? sebab bila kawan ade masalah, wanie langsung tak boleh nak tolong, wanie hanya mampu lihat die menangis, tapi tak mampu nak bagi kata-kata semangat :( , ok tak pe, itu hak masing-masing nak cerita problems die atau tidak !

Tapi, bila ade kawan rapat yang kadang-kadang diam, tak nak share problem dengan wanie, wanie dah rase serba salah sebab tak mampu nak buat die senyum kembali :'( . .

Friends, bersyukur sebab Allah bagi wanie kawan-kawan yang pandai lagi baik ~~ korang kena ingat, aku sentiasa ade untuk korang luahkan perasaan :) keep my promise !
Sayang korang <3


2 comments:

  1. Don't worry, friend doesn't mean to tell their problems. Apa kata dalam berkawan kte positif je? cerita kegembiraan lebih drpd sedih2. HHehehe sebab certain people malu untuk berkongsi cerita...like me! =P
    Problem dengan story lain tau, problem mestila negatif. Story more kpd rahsia, cerita yg best2 je.,hehe nti kte story2! =D

    ReplyDelete
  2. hehehe, sayang kau sangat-2 :D
    terima kasih

    ReplyDelete

Hai Readers *big smile*
Tinggalkan comment anda disini,satu pun ok lah ~
Terima Kasih sebab sudi singah ke blog saya :)